<

Konceptudvikling og visuel formidling


Undervisningsforløb på Visuel Kultur, Københavns Universitet - forår 2007

Målgruppe: Overbygning – især VK

Undervisere: Lisa Rosenmeier og Hanne-Louise Johannesen

Skemaoplysninger: Fredage 12-15 (dog med variation) Lokale 21.0.47

Semesterplan: følg link


Kurset har til formål at give de studerende kompetencer indenfor konceptudvikling fra ide til færdig beskrivelse. Både teoretisk og praktisk vil emner som storytelling, branding, nostalgi, utopi og humor blive behandlet og målet er at de studerende skal ende op med et færdigbeskrevet projekt. Vi vil tage udgangspunkt i planerne for skabelsen af et musiktorv ved Amager Kulturpunkt og lederen af projektet kommer på kurset og fortæller om planerne.

Fra http://www.oresundsvej.dk/Musiktorvet.607.0.html: ”Pladsen foran Amager Kulturpunkt, Øresundsvej 6, der idag fremtræder rodet og tilfældigt indrettet, omdannes til et musiktorv, der kan fungere som en attraktiv indgang til kvarteret og et fælles aktivitetsrum og samlingspunkt for de mange musikalske aktiviteter der findes i og omkring Amager Kulturpunkt. I sammenhæng med musiktorvet glasoverdækkes området mellem Øresundsvej 4 og 6, hvorved der skabes et fælles foyer- og aktivitetsområde for Røde Kro Teater, spillestederne Amager Bio og Cafekino samt Amager Kulturpunkts andre aktiviteter”.

Centralt for kurset er den visuelle præsentation af projektforslaget som skal understøtte projektets indholdsmæssige side. Undervisningen vil være baseret på teoretiske forelæsninger; aktiv deltagelse; gruppearbejde; projektudvikling, styring og planlægning; praktisk vejledning i indesign, dreamweaver, photoshop og lign.

 

*****